Van, amikor nem jönnek a szavak. Nem tudjuk, mit posztoljunk, mi tetszene a látogatóknak, mit érzünk épp magunkénak. Ugyanakkor az nem megoldás, ha csak úgy odadobunk egy fotót valamelyik közösségi oldalunkra. Legalábbis az üzleti oldalunk esetében ennél többre van szükség.
Nem egyszer vettem már észre magamon is, hogy miközben témák tömkelege árad felém napi szinten, mégis van, hogy elakadok. Mert egyszerűen egyiket sem érzem megfelelőnek abban a pillanatban. Igen, én azon túl, hogy tervezek, az érzéseimre is nagy mértékben hagyatkozom, hiszen ezért is tudok úgy beleállni az egészbe. Nem csak letudni akarom a napi posztokat, hanem létrehozni – ehhez pedig a lelkemre is szükség van.
No, de mi történik akkor, ha Te nem vagy az a lelkizős típus?
Van egy „rossz” hírem: ha valóban szereted a vállalkozásod, nincs olyan, hogy ne tudnál órákat mesélni róla. Persze értem én, hogy az ömlengés is lehet idegesítő, de van egy arany középút, ami által beengeded a világodba az embereket, mégis önmagad maradsz. Ez pedig akkor történik meg leginkább, ha a következő témákat rendszeresíted a posztjaidban, blogbejegyzéseidben. Ettől lesz valósághű és önazonos a vállalkozásod és ami ugyanilyen fontos, ezáltal építhetsz magad köré olyan közösséget, ami még ha kicsi is, ezerszer többet ér, mint több millió érdektelen követő.
Tehát a témák:
1. Szakmai sikerek és kudarcok
Igen, mindkettő. Ugyanis nem létezik egyik a másik nélkül és nem egy szirupot szeretnél Te sem átadni a látogatóidnak, hanem azt a valóságot bemutatni, ami elvezetett a jelenlegi helyzetedhez. Ezáltal pedig nem csak inspirálod őket, hanem sokkal inkább kapcsolódni is tudnak idővel Veled. És ez hatalmas érték.
2. Kulisszatitkok
Ne félj attól, hogy megossz egy-egy praktikát másokkal is, hiszen úgy ahogy Te végzed a munkád, senki más nem tudja. Még ha le is másolnak, a szellemiséget nem tudják beletenni. Az, hogy megmutatsz pár hasznos trükköt inkább értékesebbé tesz, mintsem leértékel.
3. Tippek, listák
Mint, amilyen ez a cikk is. Fogsz egy témát és listázod a lehetőségeit. Ha nem szeretnél mindig szakmázni, írhatsz akár a kedvenc városaidról, országaidról, de akár filmekről is, amik számodra érdekesek voltak. Így a követőid is jobban megismernek, illetve érdekes párbeszédeket is beindíthatsz az kommentszekcióban. Érdemes foglalkozni ezzel a megoldással is.
5 tényező, ami hozzájárul a vállalkozásod növekedéséhez
4. Ajánló
Ez a témakör némiképp hajaz az előzőre, de közben mégsem. Hiszen akár személyeket is ajánlhatsz, akiknek a tevékenysége vagy a személyisége szerinted másoknak is motiváló lehet. De ugyanúgy lehet ez egy szolgáltatás is, vagy termék. Lehet egyszerre több említés is egy bejegyzésben, de akkor is teljesértékűvé tudod varázsolni a tartalmad, ha csupán egyetlen dologról vagy személyről mesélsz. Csak ne bagatellizáld el, tedd bele a munkát.
5. Ki vagy Te
Persze, meséltél már a szakmai sikereidről, a kudarcokat sem rejtetted véka alá, hasznos tippeket is megosztottál a látogatóiddal, szépek a képek, minden klappol a vállalkozásoddal kapcsolatos témákat illetően, sőt még a kedvenceid is bemutattad, de.. Hol vagy Te mindezeken felül? Most biztosan azt gondolod, azt sem tudom miket írok itt össze-vissza és tény, éjfél is elmúlik, mire befejezem ezt a cikket, de amire most gondolok az a Te személyiséged. Az az ember, aki a termékek, szolgáltatások mögött áll, aki mer beszélni a gondolatairól, aki megosztja az esetleges kételyeit, aki kikéri az őt követő személyek véleményét és még sorolhatnám.
Nem kell, hogy a legapróbb gondodat is elmondd, vagy beszámolj a napod minden percéről. Egyszerűen csak alakíts ki egy kapcsolati hidat azokkal, akik körülötted vannak, mert ezáltal fejlődhetsz te is és segíthetsz másoknak is. Ennek pedig idővel többszörös eredménye lesz – olykor a legváratlanabb területeket illetően.
Hidd el, tudom mit beszélek, mert folyamatosan ezt tapasztalom.
Ha pedig úgy érzed segítségre van szükséged az elindulást, a tartalmakat illetően, keress bátran az alábbi gombra kattintva.