5 tényező, ami hozzájárul a vállalkozásod növekedéséhez

Egy vállalkozás sikeressé tétele nem lineáris folyamat. Vannak benne hegyek, s ugyanígy előfordulnak völgyek is. Az pedig a cég (vagy, amennyiben egyszemélyes vállalkozásról van szó, úgy maga az egyéni vállalkozó) agilitásán múlik, hogy az esetleges visszaeséseket hogyan tudja meglépni, mit tesz annak érdekében, hogy újra erőre kapjon.

Az alábbiakban – a növekedésre fókuszálva – olyan tényezőket gyűjtöttem össze, melyek mindenképp előnyére válnak a vállalkozóknak, legyen szó bármilyen területen dolgozó szakemberekről.

1. Saját weboldal

Talán nem meglepő, hogy manapság már gyakorlatilag ez az online jelenlét alapja. Legalábbis azoknak, akik valóban arra törekszenek, hogy növekedjenek és szélesebb körben megismertessék magukat mind a leendő ügyfeleikkel, mind a szakma egyéb képviselőivel. Hiszen bár pár perc alatt ott lehetünk a facebookon is, gondoljunk csak bele, mi történne, ha mindez egy kattintással eltűnne – nem lehet erre alapozni sem az ismertségünket, sem a „követőink” táborát.

2. Rendszeres közösségi média jelenlét

Bizony attól, hogy saját weboldalt készíttetünk manapság az egyik legjobb hirdetési lehetőség a különböző social media oldalakban rejlik. Így különösen fontos, hogy ezeken az oldalakon egységes és még inkább tartalmát tekintve értékes bejegyzések jelenjenek meg. A folyamatos változások például az instagram esetében is az informatív posztok készítésére ösztönzik a felhasználókat.

Ugyanakkor mit sem ér az egész, ha hektikusan vagy szinte sehogy sem használjuk mindezt. A folytonosságban van a legnagyobb erő, a hosszútávú gondolkodás és az ennek megfelelő cselekvés a siker kulcsa.

3. Visszajelzések kérése, megosztása

Gyakorlatilag a legköltséghatékonyabb megoldás, ugyanis egy visszajelzés kérése és teljesítése se nekünk, se az ügyfeleknek nem kerül semmibe, mégis sokat érnek a későbbi érdeklődők számára – a mi szemszögünkből tekintve pedig főként lelkileg értékesek ezek, hiszen egyfajta motivációt adnak a mindennapokra, hogy még jobbak legyünk, s még többekhez eljussunk. Egyfajta katalizátor, ami a nehezebb időket is segít átvészelni. Ne fukarkodjunk velük mi sem, ha valakinek a termékével, szolgáltatásával elégedettek vagyunk.

4. Új megoldások, praktikák

Az egész életünk a kísérletezésről, tanulásról szól. Vállalkozóként pedig végképp nem ülhetünk le soha, hogy én ezt már megtanultam, köszönöm kész vagyok, ennyi elég is lesz a sikerhez. Mert bizony nem lesz elég. Ahogyan a világ is folyamatosan változik, nekünk is alkalmazkodni kell ezekhez a változásokhoz és mernünk kell új stílusokat, ötleteket, megoldásokat kipróbálni ahhoz, hogy lássuk, mi is érdekli a közönségünket.

De mi van akkor, ha egy ötlet nem válik be? Merülhet fel sokakban a kérdés. Akkor húzunk egy vonalat és új irányt veszünk. Erről szól az egész. Hiszen nem azért kezdtél bele te sem a vállalkozói létbe, hogy életed végéig ugyanazt a metódust kövesd, ugye?

5. Minőségi munka

Hogy miért kell ezt kiemelni? Mert bár lehet, hogy neked, nekem és még sokunknak ez egyértelmű, hogy olyan munkát adunk ki a kezünk közül, amit mi is elvárnánk és elfogadnánk másoktól és önmagunkkal szemben sem engedhetjük meg, hogy silányan dolgozzunk, ugyanakkor sajnos sokan vannak, akik csak a pénzt látják egy-egy megbízásban, vagy épp, amikor a termékeiket értékesítik. Utóbbi esetében persze hamarabb borul az egész, mert kiderül, hogy silány a termék, a fent említett visszajelzések megérkeznek (csak épp a nem várt formában) és híre megy az üzletnek. Egy szolgáltatás esetében azonban sokszor csak azután kezd borulni a bili, hogy az illető már megszedte magát – ennek eredményeképp a csalódott ügyfél pedig már azzal is szkeptikus lesz, aki jól dolgozik.

Viszont épp ezért, csak a pénzhajhászásra alapozva előbb-utóbb nem csupán a növekedés marad el, hanem hatalmas bukás is vár az illetőre. Te ne legyél ezek között az emberek között.

Amennyiben te is úgy gondolod, hogy ideje szintet lépni a vállalkozásodban, keress bizalommal és megbeszéljük, mi az, amiben segíteni tudok neked.

Facebook
LinkedIn

Ez is érdekelhet

Az én kedvenceim pedig..

Sokminden változott azóta, hogy már nem csak a fiókomnak írok rövidebb-hosszabb történeteket. De egy biztos, nem bántam meg, hogy belekezdtem.

Mit posztol(j)unk?

Ha tudatosan használjuk a közösségi médiát, bizony annak is jelentősége van, hogy mit posztolunk. Te tudod, mire figyelj oda?