Amit épp a kedvünk tartja – hangzana az általános válasz, hiszen ez a közösségi média lényege, nem? Röviden?! Nem. Valójában, ha tudatosan használjuk, sokkal több lehetőséget is rejt magában, minthogy csak úgy véletlenszerűen ide-oda dobáljunk egy-egy képet vagy néhány sort.
Nem beszélve arról, hogy azért érdemes átgondolni a jóváhagyás gomb megnyomása előtt, mit is osztunk meg a nagyérdeművel. Ez igaz a magánjellegű bejegyzéseinkre, de még inkább akkor, ha a vállalkozásunk, termékünk oldalára helyezünk el egy újabb tartalmat.
No, de milyen fő típusokkal találkozhatunk a social media felületeken?
-
Informatív
Valamilyen hasznos információt kapunk általa, amivel akár még dolgunk is lehet a későbbiekben. Ilyen bejegyzések például egy nyitvatartás változását megjelenítő posztok, illetve a gyakorlati útmutatóként szolgáló tartalmak. A céljuk a segítségnyújtás, tájékoztatás.
-
Oktató
Hasonlóan az előző csoporthoz, ezek a tartalmak is informálnak, ugyanakkor nem ebben rejlik a titkuk. Sokkal többet számít, hogy az oktató tartalmak által, az érdeklődési körünknek megfelelően újabb tudással lehetünk gazdagabbak – sőt, akár olyasmivel kapcsolatban is, amiről azt gondoljuk távol áll tőlünk. A legnagyobb értéket ezek a posztok adhatják például egy adott szakmával kapcsolatos felületen és az interakciók száma is több általában.
-
Érzelmekre ható
Az oktató jellegű tartalmakat szerintem csak ez a csoport körözheti le. Hiszen akárhogy is nézzük, az érzelmeink mindig a gondolataink előtt (és felett?) járnak. Gondoljunk csak bele, elegendő egy olyan fotót meglátnunk, ami emlékeket idéz fel bennünk és máris nyomjuk a likeot, esetleg még kommentelünk is.
De ugyanez érvényes a negatív érzelmeket kiváltó bejegyzések esetében is. Sajnos napjainkban különösen, és mindemellett az adott személyek nagy részét nem is érdekli a másik fél gondolata, csak és kizárólag az, hogy ő elmondja a véleményét. Elszomorító többség, érdemes arra figyelni, hogy a mi közönségünk ne ilyen közösség legyen.
Továbbá ebbe a csoportba tartoznak a vicces, mémeket is mellékelő posztok, valamint az állatos tartalmak is. Mindig-mind azzal a céllal készül, hogy az érzelmeink által vezetve késztessenek minket cselekvésre.
-
Inspiráló
Lényegében bármelyik csoport lehetne, amelyikkel kapcsolatban azt érezzük, hogy ez a tartalom bizony további gondolkodásra késztet, mi több cselekvésre. Személy szerint a kedvenc tartalmaim, mert fejlődésre sarkallnak és mindig újabbnál újabb ötletekkel halmoznak el.
-
Motiváló
Hogy miben mások ezek a bejegyzések, mint az előzőek? Mindenki ismeri a különböző Coelho idézeteket, s a szkeptikusabbak azonnal meg is jegyzik, hogy felesleges hülyítés az egész, nem ér semmit. Na nekik tényleg nem.
De voltál már úgy, hogy jól jött volna 1-1 mondat, amikor elakadtál vagy magad alatt voltál? Ezek a posztok pont erre valóak. Lelket öntenek az emberekbe és éreztetik, hogy bizony nem vagyunk egyedül. Egyfajta reményt és hitet adnak. Ami máris több érték a semminél, ugye?
És hogy mire figyeljünk oda, amikor posztolunk?
A legfontosabb, hogy ne akarjunk mindent is beletenni a tartalmainkba. Az internetnek és a közösségi média milliónyi fiókjának hála annyiféle ötlettel találkozunk, hogy mindnél azt érezzük, ez kell nekünk is. De hidd el, hogy ebből csak egy hatalmas katyvasz keletkezik. A legfontosabb, hogy találd meg azt a stílust, ami illik hozzád. Találd meg azokat a tartalmakat, amiket valóban magadénak érzel, amikkel azonosulni tudsz és legyél benne Te. Szelektálj. Nem kell, hogy megváltsd a világot, sokkal többet ér, ha a látogatóidban bizalmat ébresztesz. Számomra ennek a legkedvesebb helyszíne az instagram. Szeretem megszerkeszteni a képeket, kitalálni a tartalmakat, végig gondolni, hogy mi hogyan köthető össze és igen, azt is, amikor csak az érzéseimre hagyatkozom és egyszerűen megosztom azokat a gondolatok, amik akkor épp bennem vannak. Mert ehhez lehet kapcsolódni. Nem ahhoz, ha a promóciókat tolod éjjel-nappal.
Ha úgy érzed segítségre lenne szükséged az egységes felület vagy akár a teljes arculat kialakításában, újraszabásában, keress bátran, beszéljünk róla(d)!